Skip to content

Spannende tijden, en wat duren ze lang

augustus 28, 2011

Sinds mijn aankomst in Nederland, ruim veertien dagen geleden, logeer ik bij vrienden, en alhoewel zij uitermate gastvrij zijn is dat geen ideale situatie voor een “free spirit” als ik. Morgen heb ik een intake-gesprek bij een woningbouwvereniging en ik hoop dat ik in aanmerking kom voor een woning. Zodra ik een woning heb kan ik een verzoek indienen bij de deurwaarder die beslag op mijn uitkering legt om de beslagvrije voet te verhogen.

 Twee weken geleden heb ik mij aangemeld bij de Sociale Dienst om een beroep te doen op de schuldhulpverlening. Ik had een goed gesprek en kreeg een stapel formulieren mee die ik moet invullen. Ook heb ik een aantal documenten nodig, van schuldeisers en de BKR, waar ik nog steeds op zit te wachten.

 Het invullen van de formulieren is een kwestie op zich: vul ik ze nu in, met mijn huidige financiële situatie, dan gaat er weer behoorlijk wat tijd overheen voordat de gegevens van mijn nieuwe financiële situatie (huur, energie, etc.) bij de Kredietbank zijn verwerkt. Mocht ik op korte termijn een woning aangeboden krijgen, dan lijkt het mij derhalve verstandig even te wachten totdat het zover is, en dan de formulieren in te vullen.

 Behalve boeken, kleren en pannen heb ik niks, en geld heel weinig, dus de aankleding van de woning zal in fases moeten gebeuren. De dingen die ik (in volgorde van belangrijkheid) nodig heb zijn:

  •  Vloerbedekking
  • Koelkast
  • Gasfornuis
  • Bed
  • Wasmachine
  • Eettafel
  • Eettafelstoel
  • Hangstoel

 Uiteraard zullen die spullen (m.u.v. de vloerbedekking) tweedehands moeten zijn, aangezien ik me geen nieuwe kan veroorloven. Dus zodra ik een woning heb, moet ik flink op Marktplaats gaan zoeken.

En zodra ik dan alle benodigde documenten heb, kan ik de formulieren van de schuldhulpverlening gaan invullen.

 

 

Ik ben me ervan bewust dat geduld in deze kwestie een schone zaak is.

 

 

No comments yet

Geef een reactie

