Skip to content

Donderdag Grof Vuil

september 2, 2011

De opbrengst tot nu is een bureaustoel, een bureautafel, een gymnastiekzaalbank, een kleuterschoolstoeltje (om een plant op te zetten), een TV-tafel, een tweezitsbank, drie leren eettafelstoelen. Ik ben nog op zoek naar een koel-vriescombinatie, een electrische oven, een vierpits kookplaat (gas), een stofzuiger, een waterkoker en een opoefiets.

Met nog ruim drie weken te gaan ben ik bijna door mijn geld heen. De vloerbedekking van Kwantum was duurder dan verwacht (de goedkope aanbieding was “tijdelijk niet leverbaar”), en zoals altijd waren de nodige accessoires bijna duurder dan de vloerbedekking zelf; de zorgverzekering ging al deze maand in, terwijl ik toch duidelijk had gezegd dat die per 1 oktober moest ingaan (plus 45 euro omdat ik een nieuwe klant ben); de energieprijzen in Nederland zijn bijna drie keer zo hoog als in Frankrijk en Engeland.

Daarentegen zijn genotsmiddelen in Nederland aanzienlijk goedkoper. Een kratje “merkloos” bier (b.v. Holger van Plus of Euroshopper) kost in Engeland ruim vier keer zoveel, voor een pakje shag betaal je in Engeland bijna drie keer zoveel als in Nederland. Het goedkoopst was ik uit in Italie. Ik heb drie-en-half jaar in Nice gewoond, 20 minuten van Ventimiglia, en daar kocht ik bij de Lidl twee liter Castello Romano, een uitstekende witte wijn, voor 1,53.

Dus moet ik de komende drie weken drastischer dan ooit bezuinigen. Hopelijk wordt mijn beslagvrije voet deze maand verhoogd. Maar donderdag is het weer grof vuil-dag, en misschien zit er weer iets voor mij bij.

 

2 reacties leave one →
  1. september 3, 2011 8:56 am

    http://www.gratisafhalen.nl/

    Als je gesetteld bent komen we langs hoor, nemen onze eigen zooi mee in het kader van bezuinigen🙂

    Greetz Suus

Geef een reactie

