Skip to content

Gelukkig nieuw jaar?

december 27, 2011

Vanmorgen werd ik gebeld door een aardige mevrouw van de Gemeentelijke Kredietbank die zich bezig houdt met mijn aanvraag voor schuldhulpverlening. Er waren nog wat vragen, dit omdat de kredietbanken steeds meer formulieren moeten invullen.

Na beantwoording van de vragen liet de mevrouw mij weten dat men voornemens is mijn een vorm van directe sanering te geven, hetgeen erop neerkomt dat de kredietbank een eenmalig bedrag met de schuldeisers overeenkomt en dat dit bedrag direct aan de schuldeisers wordt betaald. Ik hou dan slechts één schuldeiser over: de Gemeentelijke Kredietbank.

Mocht dit niet lukken, dan zal er getracht worden met de schuldeisers een minnelijke schikking te treffen, hetgeen betekent dat de schuldeisers gedurende drie jaar maandelijks een bepaald bedrag krijgen.

Mochten de schuldeisers – of slechts één van hen – niet aan deze regeling meewerken, dan kan een beroep worden gedaan op de rechter.

De Gemeentelijke Kredietbank ziet in mijn geval af van budgettering. Ik moet al ruim vier jaar rondkomen van de beslagvrije voet en heb voldoende aangetoond dat ik niemand nodig heb die mij vertelt hoe ik mijn geld moet besteden en dat ik in die vier jaar geen nieuwe schulden heb gemaakt.

Met de afhandeling van de aanvraag is haast geboden, want het CJIB heeft mijn rijbewijs gevorderd en dreigt mij met gijzeling, ondanks dat men op de hoogte is van het feit dat de betaling wordt geregeld. Zie voorgaande artikelen.

De mevrouw van de Gemeentelijke Kredietbank klonk positief. Dat geeft de burger moed. Dus wordt 2012 voor mij een gelukkig nieuw jaar?

Ik hoop het van harte.

4 reacties leave one →
  1. december 27, 2011 3:46 pm

    slechter dan dit jaar kan het voor jou bijna niet meer worden geloof ik…..

    (mocht je toevallig van plan zijn het CDC nieuw leven in te blazen voor Oud en Nieuw, laat het dan even weten!)

    • december 27, 2011 7:30 pm

      Hoi Mo, het was inderdaad een kutjaar, maar ik kijk optimistisch naar de toekomst.
      Countdown Cafe revival zit er niet in voor mij. Ik ben uitgenodigd door vrienden en ik denk dat elke poging het orgineel nooit kan evenaren.

      Groetjes,

      Jaap

  2. december 27, 2011 7:04 pm

    Tuurlijk wordt het beter, want het is allemaal gericht op de toekomst en dat is goed!

    Dikke kus en fijne jaar wisseling!

    • december 27, 2011 7:32 pm

      Hoi Suus, bedankt! Jullie ook een goede jaarwisseling gewenst.
      Het zal allemaal wel goed komen. De belangrijkste dwarsligger is de belastingdienst.

      Groetjes,

      Jaap

Geef een reactie

