Skip to content

Start van het wettelijk traject

juli 23, 2012

Omdat de SNS als enige schuldeiser weigert akkoord te gaan met een minnelijke schikking (zie voorgaand verhaal), heb ik vanochtend de stukken ingeleverd bij de griffie van de rechtbank. Daarmee is de eerste stap van het wettelijk traject gezet.

Ik kreeg direct een bevestiging van ontvangst mee: “De rechtbank heeft uw verzoek tot toepassing van de schuldsaneringsregeling ontvangen. Over de verdere afwikkeling van uw verzoek ontvangt u nog nader bericht. U dient er rekening mee te houden dat de behandeling van uw verzoek gelet op het grote aantal verzoekschriften tot toepassing van de schuldsaneringsregeling geruime tijd (mogelijk een maand of drie) op zich zou kunnen laten wachten. Ik wijs u erop dat u in de tussentijd uw vaste lasten moet blijven betalen. Indien u momenteel geen werk heeft dient u – voor zover u daartoe in staat bent – aantoonbaar en actief naar werk te zoeken.

Hoogachtend,

De griffier”

We wachten het wel weer af.

One Comment leave one →
  1. John permalink
    juli 29, 2012 8:05 am

    Ik hoop dat het niet te lang meer voor je duurt en dat er snel rust wordt gecreëerd!
    Ik zit vrijwel in de zelfde situatie.. situatie van onzekerheid als het wel goed gaat komen. Ik ben 30 en ben 10 jaar geleden opgelicht door mijn werkgever voor een bedrag van 25.000 uiteindelijk is hij veroordeeld en heeft 2 jaar vast gezeten voor oplichting van ruim 350.000 euro. Ik heb niets van mijn lening bij de bank gehoord tot vorig jaar pas.. toen de dagvaarding aan mijn vriendin werd afgegeven.. uiteindelijk is er een rechtzaak geweest die ik niet heb gewonnen en heb bij de kredietbank aangeklopt nu 8 maanden verder heb ik vorige week de brief ontvangen met mijn schuldenoverzicht die ik met retourneren waarna zij een voorstel (minnelijk traject) gaan doen richting de schuldeisers.

    Ik zie het echter somber in aangezien ik ook een schuld heb bij een bank, ABN bank wel te verstaan. Tijdens de aanvraag periode bij de Kredietbank kreeg ik een brief van de belastingdienst dat ik 590 euro moet terugbetalen over 2009… krediet bank zei het is een oude schuld en die kan ook mee lopen in het minnelijk traject.

    Ik zie het somber in dat de belasting dienst en of banken niet akkoord gaan voor een minnelijk traject…

    We wachten af. Ik hou ook jou blog in de gaten.

Geef een reactie

