Skip to content

Het aftellen kan beginnen!

oktober 10, 2012

Vandaag, 10 oktober 2012, heeft de rechtbank te Rotterdam mij toegelaten tot de schuldhulpverlening (WSNP).
Omdat de zgn. ‘minnelijke schikking’ is mislukt (de SNS-bank was de enige schuldeiser die dwars lag) heeft het tot nu toe meer dan een jaar geduurd alvorens de periode van 3 jaar (waarin ik zoveel mogelijk schulden moet afbetalen) kon ingaan.
Maar vandaag was het dan eindelijk zover. Het aftellen kan beginnen. Daar drink ik een glas Prosecco op!🙂

 

8 reacties leave one →
  1. oktober 10, 2012 1:15 pm

    proficiat! klinkt misschien een beetje wrang, maar je weet nu in ieder geval waar je aan toe bent.

    • oktober 10, 2012 1:36 pm

      Thanx, Hanneke! Nee hoor, helemaal niet wrang. Hier zat ik al meer dan een jaar op te wachten. Bovendien is het voor mij een verbetering, want ik heb nu al meer dan vijf jaar moeten rondkomen van de beslagvrije voet, en in de schuldhulpverlening is die beslagvrije voet iets hoger, dus ik krijg ietsje meer geld dan tot nu toe. Een verbetering dus!🙂

  2. oktober 11, 2012 7:42 pm

    En, na felicitatie voor je doorzettingsvernmogen hoe groot is die schuld die je moet afbetalen??? Gaat dat lang duren, 3jaar??? Proostsecco, in ieder geval.

    • oktober 11, 2012 8:56 pm

      Inderdaad Chiel, vanag gisteren kan ik drie jaar aftellen. De totale schuld is iets minder dan € 80.000, maar dat kan uiteraard nooit in 3 jaar worden afbetaald. De bewindvoerder stelt een verdeelsleutel vast n.a.v. het bedrag dat in 3 jaar door mij kan worden opgebracht. Waren alle schuldeisers met een minnelijke schikking akkoord gegaan, dan hadden ze meer gekregen, maar omdat dit het wettelijk traject is, gaat een aanzienlijk deel van het geld naar de bewindvoerder.
      Er is rust over mij gekomen, want ik hoef mij (wat deze schulden betreft) nu nooit meer druk te maken om deurwaarders en beslagleggingen, zo lang ik mij de komende 3 jaar aan de regels houd. Dat lukt me wel.🙂

  3. oktober 13, 2012 4:55 pm

    Drie jaar is lang, maar het leven vaak ook. Het zal je dus gaan lukken. Huisje bij het schuurtje laten. Succes en sterkte. Er is heel goedkope wijn te verkrijgen. Wat doet die smiley daar overigens? Die zegt me dat je twijfelt???😦

  4. maart 14, 2013 7:20 am

    Hoe gaat het nu? Ik ben benieuwd!

    • maart 14, 2013 9:52 am

      Het is beslist geen rozengeur en maneschijn, Maggie. Omdat ik niet opnieuw schulden mag maken, moet ik van het maandbedrag voldoende geld apart leggen om de gemeentelijke belastingen en het waterschap te betalen, en om tegenvallers, zoals bijbetaling van de energierekening, op te kunnen vangen.
      Dit betekent dat ik voortdurend keuzes moet maken. Als ik een dagje met de trein reis om mijn zoon te bezoeken, kan ik die maand geen geld apart leggen, dus moet ik besluiten om het niet te doen. Plotseling zijn heel normale zaken, zoals reizen, naar de kapper gaan, een paar schoenen kopen, een defect huishoudelijk apparaat vervangen, luxe geworden die ik mij niet kan veroorloven.

      Inmiddels zijn vijf van de zesendertig maanden uitermate traag verstreken. Ik zou graag willen dat het wat sneller ging.

      Jaap

Geef een reactie

